Πέμπτη 19 Μαΐου 2016

ΠΕΡΙ ΝΕΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ...


Μπορεί το βάρος να έχει δοθεί στις προσεχείς εκλογές του ΣΑΤΑ, όμως ο ΛΑΙΚΟΣ ΣΎΝΔΕΣΜΟΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΏΝ ΤΑΞΊ έχει επισταμένη την προσοχή του και στα ζητήματα που άπτονται της ΠΟΕΙΑΤΑ και αφορούν την λειτουργικότητα του ταξί, όπως για τον επικείμενο κανονισμό λειτουργίας.

Ο ΛΑ.Σ.Ι.ΤΑ. τονίζει πως είναι επιτακτική ανάγκη να συμπεριληφθεί διάταξη για τα οχήματα ΕΙΔΙΚΉΣ ΜΊΣΘΩΣΗΣ που θα επιβάλλει αποκλειστικά μίσθωση ανω των πέντε ( 5 ) επιβατών, όπως και για όλα τα πολυθέσια οχήματα για να μην προκαλείται αθέμιτος ανταγωνισμός. Πρέπει επιτέλους να απαλειφθούν τα νομοθετικά κενά, τα όποια ουσιαστικά στρέφονται κατά του κλασικού πενταθέσιου ταξί.

Είναι πασιφανές πως το κλασικό ταξί έχει στοχοποιηθεί με κάθε λογής επιβαρύνσεις ενώ τα πολυθέσια οχήματα δραστηριοποιούνται ανεξέλεγκτα εις βάρος του πενταθέσιου ταξί.

Ας έχουν γνώση οι συνάδελφοι πως οι οδηγοί πολυθέσιου οχήματος ΕΙΔΙΜΙΣΘ, οφείλουν να φέρουν αποδεικτικό στοιχείο της μίσθωσης, όπου αναγράφεται το ονοματεπώνυμο του μισθωτή, η ημερομηνία και ώρα της μίσθωσης, το συμφωνημένο κόμιστρο καθώς και οι τοποθεσίες επιβίβασης και αποβίβασης των πελατών. Ακόμη ο ΛΑ.Σ.Ι.ΤΑ. ζητεί την απαγόρευση της αναγραφής του χαρακτηριστικού " ΤΑΞΙ ", αφού δεν είναι νομοθετικά ορισμένα ως ταξί και για αυτό οφείλουν να φέρουν εμφανή διακριτικά ως οχήματα ΕΙΔΙΚΉΣ ΜΊΣΘΩΣΗΣ. Επίσης την μη τοποθέτηση ταξιμέτρων σε τέτοια οχήματα, διότι ειδάλλως θα καταστούν αυτομάτως  καταχρηστικά, ιδίας χρήσης με τα πενταθέσια ταξί, ενώ επιπλέον να οφείλουν οι οδηγοί τους να αναρτούν την σύμβαση έργου σε εμφανές σημείο προτού την παραλαβή των χρηστών του και φυσικά να είναι ανω των πέντε ( 5 ) ατόμων. Είναι πρωταρχικό ζήτημα για τον ΛΑ.Σ.Ι.ΤΑ. η υπεράσπιση της συνέχειας λειτουργίας του κλασικού πενταθέσιου ταξί.

Ακόμη ο ΛΑ.Σ.Ι.ΤΑ. ζητεί για λόγους προσωπικής ασφάλειας, ο οδηγός ταξί να διαθέτει την δυνατότητα να αρνηθεί την μίσθωση, ανάλογα με την περιοχή και την ώρα της διαδρομής, εφόσον κρίνει πως κινδυνεύει η σωματική ακεραιότητα του.

Επίσης να τηρείται η σειρά προτεραιότητας στην πιάτσα, με την συμβολή και των συναδέλφων που βρίσκονται  εν αναμονή παραλαβής και να υποχρεούται ο πελάτης να παραλαμβάνει το πρώτο ταξί και όχι αυτό της προσωπικής προτίμησης του. Από την άλλη πλευρά ο ΛΑ.Σ.Ι.ΤΑ. προτείνει να καθοριστεί αυστηρός κανόνας ευπρέπειας για τους οδηγούς ταξί. Είναι προσβλητικό γεγονός να υπάρχουν συνάδελφοι παραδείγματος χάριν, ενδεδυμένοι εν ώρα εργασίας με αθλητική περιβολή.

Μείζον θέμα για τον ΛΑ.Σ.Ι.ΤΑ. είναι η έκδοση και πανελλήνια διανομή βιβλιαρίου με τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα αυτοκινητιστών ταξί και πελατών αντίστοιχα.

Εκ πρώτης όψεως πιθανόν η θέση του ΛΑ.Σ.Ι.ΤΑ. να φαίνεται...." απάνθρωπη ", όμως για πρακτικούς λόγους πιστεύει πως στον νεο Κανονισμό Λειτουργίας δεν θα πρέπει να υποχρεούται ο οδηγός ταξί να μεταφέρει τραυματίες σε περίπτωση ατυχήματος. Το ταξί δεν δύναται να έχει την θέση του ασθενοφόρου και φυσικά ούτε ο οδηγός να έχει ευθύνη διακομιδής τραυματία. Επίσης, να τεθούν όροι παραλαβής από σημεία εκτός διοικητικής έδρας.

Οφείλουμε ως αυτοκινητιστές ταξί να βελτιώσουμε την εικόνα του επαγγέλματός μας, μέσα από την προσωπική βελτίωση, εντός ενός νέου Κανονισμού Λειτουργίας, σύγχρονου, ανταποκρινόμενου στις ανάγκες των καιρών, του οδηγού ταξί και των επιβατών, αλλά και να είναι διαυγής, χωρίς κενά, τηρούμενος απαρέγκλιτα προς όφελος του κλάδου μας.

Ο ΛΑΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΤΑΞΙ ΈΧΕΙ ΘΕΣΕΙΣ! ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ! ΚΑΘΕΝΑΣ ΑΠΌ ΤΗΝ ΘΕΣΜΙΚΗ ΤΟΥ ΘΕΣΗ ΑΣ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΚΆΘΕ ΕΥΘΥΝΗ ΠΟΥ ΤΟΥ ΑΝΑΛΟΓΕΙ! ΛΑΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΤΑΞΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ! 

ΛΑ.Σ.Ι.ΤΑ.- Γεώργιος Γκιούρας.
          Aκολουθήστε μας