Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2015

Επιβιώνοντας στο κέντρο της ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ



Επιβιώνοντας στο κέντρο της πόλης…. 

Είναι εμφανές πως η επαναδραστηριοποίηση της Δημοτικής Αστυνομίας στην Θεσσαλονίκη έχει βελτιώσει την κατάσταση στις κεντρικές αρτηρίες του εμπορικού κέντρου όπως στις οδούς Τσιμισκή, Μητροπόλεως και Ερμού. Σαφώς η κίνηση των διερχόμενων οχημάτων είναι ευχερέστερη διότι καταπολεμείται το φαινόμενο των παρανόμων  σταθμευμένων οχημάτων επί της οδού Τσιμισκή και στην αρχή της παραλιακής λεωφόρου της Μεγάλου Αλεξάνδρου από τον Λευκό Πύργο έως την συμβολή της με την οδό Τρίτη Σεπτεμβρίου, όπως και η απαράδεκτη διπλοστάθμευση οχημάτων στις οδούς Μητροπόλεως και Ερμού.

Πάρα ταύτα η αστυνόμευση ως μεμονωμένο μέτρο δεν δύναται να επιλύσει το πρόβλημα της στάθμευσης και κίνησης των οχημάτων αν δεν συνδυαστεί με συνοδευτικά μέτρα όπως η αλλαγή ωραρίου τροφοδοσίας των εμπορικών καταστημάτων στο κέντρο και τις συνοικίες της πόλης καθώς αποτελεί πρόβλημα για την κυκλοφορία, ιδιαίτερα στους βασικούς οδικούς άξονες της πόλης. Από την λεωφόρο Βασιλίσσης Όλγας έως την οδό Ερμού, μέχρι την οδό Εθνικής Αμύνης, την οδό Γρηγορίου Λαμπράκη και την οδό Παπάφη συχνά η κατάσταση τις πρωινές και μεσημεριανές ώρες είναι προβληματική εξαιτίας των φορτοεκφορτώσεων που πραγματοποιούνται
στα μεγάλα κυρίως εμπορικά καταστήματα.

Όμως το βάρος της αστυνόμευσης επίσης θα πρέπει να επιφορτιστεί και στις οδούς Αγίου Δημητρίου, ιδίως στο σημείο που ευρίσκεται ο Ιερός Ναός Αγίου Δημητρίου, την οδό Ελευθερίου Βενιζέλου και την  Ίωνος  Δραγούμη διότι το φαινόμενο της διπλοστάθμευσης  οξύνει  την ήδη βεβαρυμένη κυκλοφοριακή κατάσταση στις συγκεκριμένες οδούς εξαιτίας της ύπαρξης των εργοταξίων σε αυτές. Επίσης, θα πρέπει να τεθεί και περισσότερη προσοχή στην χωροθέτηση των τραπεζοκαθισμάτων και των διαχωριστικών πλαισίων που χρησιμοποιούν οι ιδιοκτήτες καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, διότι ακόμη και νόμιμα παραχωρημένες από την αρμόδια υπηρεσία του Δήμου, δημιουργούν προβλήματα σε ορισμένες περιπτώσεις επιβίβασης-αποβίβασης  του επιβατικού κοινού των ταξί όπως συμβαίνει στην περίπτωση της πιάτσας ταξί πλατείας Ελευθερίας, αν και έχουν υπάρξει συστάσεις του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Θεσσαλονίκης προς το Δήμο να διευθετηθεί η χωροταξία των τραπεζοκαθισμάτων του εκεί ευρισκόμενου καταστήματος.

Βέβαια το τελευταίο χρονικό διάστημα παρατηρείται το φαινόμενο, στο πλαίσιο των λεγομένων αναπλάσεων στης ανά της πόλης δημοτικά διαμερίσματα, η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων και η σμίκρυνση του πλάτους των οδών, όπως πραγματοποιείται αυτό το χρονικό διάστημα στην οδό Αγάθωνος της Ξηροκρήνης αλλά και στην οδό Ίωνος Δραγούμη από το τμήμα της οδού Εγνατίας ως την οδό Ερμού και πεζοδρομήσεις στους παρακείμενους δρόμους.  Κατά κάποιο τρόπο αποτελεί ένα έμμεσο τρόπο απομάκρυνσης των οχημάτων, όμως αυτή η μέθοδος αντί να επιλύσει το πρόβλημα της στάθμευσης των οχημάτων το εντείνει, ιδίως σε συνοικίες οι οποίες δεν διαθέτουν ανάλογους  χώρους ελεύθερης στάθμευσης οχημάτων, ενώ μειώνονται οι ήδη ελάχιστοι υπάρχοντες.

Τέλος, ο ΛΑ.Σ.Ι.ΤΑ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ελπίζει να μην πραγματοποιηθούν οι φημολογούμενοι σχεδιασμοί της διοίκησης Μπουτάρη για πεζοδρόμηση της οδού Αγίας Σοφίας από το τμήμα της οδού Τσιμισκή έως την Λεωφόρο Νίκης, για πεζοδρόμηση της Λεωφόρου Νίκης και για μετατροπή σε πάρκο της Πλατείας Ελευθερίας με τις παρακείμενες οδούς. Η περίπτωση της οδού Αγίας Σοφίας από την ομώνυμη πλατεία έως την οδό Τσιμισκή αποτελεί παράδειγμα προς αποφυγή.

Η…φαντασιακή ονείρωξη του κυρίου Δημάρχου περί μετατροπής της πόλης μας σε μια απέραντη «φραπεδούπολη», όπως είχε δηλώσει παλαιότερα, θα την υποβαθμίσει παντελώς μεγεθύνοντας το πρόβλημα της κυκλοφορίας των οχημάτων.

ΛΑ.Σ.Ι.ΤΑ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.