Τρίτη 10 Μαΐου 2016

ΖΉΤΗΜΑΤΑ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ !


Αναμφισβήτητα τα νέα δυσβάστακτα φορολογικά μέτρα είναι μέγγενη για τους αυτοκινητιστές ταξί, όπως και για κάθε ελεύθερο επαγγελματία, ενώ η νέα ασφαλιστική νομοθεσία, αν και αρχικά διαφαίνεται θετική, ωστόσο θα επιβαρύνει ακόμα περισσότερο τους ήδη ασφαλισμένους χρεοφειλέτες του ΟΑΕΕ. Ιδιαίτερα αν συνδυαστεί με την σχεδιαζόμενη εγκατάσταση των νέων συσκευών ταμειακών-ταξιμετρων και συνδιαλλαγών πιστωτικών καρτών, θα είναι ο " επιθανάτιος βρόγχος " για κάθε αυτοκινητιστή ταξί

Όμως υφίστανται δύο σοβαρότατα προβλήματα, αυστηρώς επαγγελματικά, τα όποια σχετίζονται με την επιβίωση των αυτοκινητιστών ταξί και την καθημερινή άσκηση της εργασίας τους. Αυτά είναι η αντικατάσταση των ταμειακών - ταξιμέτρων συσκευών και πρωτίστως η αντικατάσταση των οχημάτων.

Στην πρώτη περίπτωση το σκηνικό είναι ομιχλώδες, επικρατεί ασάφεια από τους αρμόδιους εμπλεκόμενους φορείς και οι αυτοκινητιστές ταξί κινδυνεύουν να μετατραπούν σε άεργοι, διότι αν συμπληρωθεί η μνήμη της ταμειακής συσκευής, ναι μεν υπάρχει τρίτη διαθέσιμη αλλά οι αρμόδιοι δε, διατείνονται πως πρέπει να τοποθετηθεί νέα, για την όποια ουδείς γνωρίζει και δεν μπορεί να εγγυηθεί πως δεν θα χρειαστεί αντικατάσταση το επόμενο χρονικό διάστημα. Ενδεικτικό της συγκεχυμενης κατάστασης είναι πως ορισμένες εγκρίσεις λήγουν στις 31/8/2016 και για την διάθεση νέων ταμειακών συσκευών υπάρχει χρονικός ορίζοντας κατά τον προσεχή Οκτώβριο. Προφανώς, αίτημα παράτασης δεν υφίσταται και ούτε έχει υπάρξει πραγματική πρόθεση από το Υπουργείο Οικονομικών ακύρωσης του σχεδιασμού του. 

Όμως ακόμη σημαντικότερο ζήτημα, αφορά την υποχρέωση της ανανέωσης του στόλου των Επιβατηγών Δημοσίας Χρήσεως που προβλέπει το Άρθρο 89, Παράγραφος 5 του Νόμου 4070.

Σύμφωνα με αυτό, καθορίζεται η αντικατάσταση των Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων που έχουν συμπληρώσει δεκαπενταετία έως 1950 κυβικά εκατοστά και δεκαοχταετία ανω των 1950 κ.εκ. σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, εικοσαετία σε λοιπές έδρες και εικοσιτετραετία σε έδρες κάτω των τριών χιλιάδων κατοίκων.

Όσοι ιδιοκτήτες ταξί ανά την χώρα, αντιμετωπίζουν το φλέγον θέμα της αντικατάστασης του οχήματός τους, έχουν περιέλθει σε δεινή θέση, καθώς δεν μπορούν να είναι συνεπείς ως προς την συγκεκριμένη υποχρέωση, όταν είναι υπερχρεωμένοι στον ΟΑΕΕ, έχουν ελλιπή μεταφορικό έργο να εκτελέσουν και ισχνες εισπράξεις λόγω της γενικότερης κακής οικονομικής κατάστασης. Επιπλέον, για να τεθεί σε κυκλοφορία ενα νεο Ε.Δ.Χ. αυτοκινητο, εξαιτίας του Άρθρου 13 του Προεδρικού Διατάγματος 258/2005 κάθε ιδιοκτήτης Δ.Χ. αυτοκινήτου υποχρεούται να προσκομίζει βεβαίωση του ΟΑΕΕ περί πλήρους εξόφλησης ή ρύθμισης των υποχρεώσεων από πάσης φύσεως οφειλές

Ο συγκεκριμένος νόμος είναι ανασταλτικός παράγοντας για χιλιάδες αυτοκινητιστές ταξί και θα πρέπει να γίνει κατανοητό πως το αυτοκίνητο είναι το μέσο εξάσκησης εργασίας και υφίσταται σοβαρο θέμα επιβίωσης για αυτούς και τις οικογένειές τους εάν ακινητοποιηθεί υποχρεωτικά το όχημα εργασίας τους λόγω συμπλήρωσης του ορίου ηλικίας που ορίζει ο Νόμος 4070.

Για αυτό ο ΛΑΪΚΌΣ ΣΎΝΔΕΣΜΟΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΏΝ ΤΑΞΊ, ΖΗΤΕΊ ΝΑ ΔΩΘΕΙ ΑΜΕΣΑ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΛΥΣΗ με νέο αυξημένο όριο ηλικίας των Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων για όλες τις προαναγραφόμενες περιπτώσεις, εφόσον τα εν λόγω σε κυκλοφορία οχήματα πληρούν τους όρους ασφάλειας διαπιστευμένα από τα ΚΤΕΟ, όπως δε να ανασταλεί κάθε συνέπεια για τους παραβάτες του προηγούμενου έτους. Η ουσιαστικότερη λύση όμως είναι η αποδέσμευση του Νόμου 4070 με την αντικατάσταση του οχήματος, όπως ΖΗΤΕΙ επίσης ο ΛΑ.Σ.Ι.ΤΑ. για την πώληση της κυριότητας.

 ΛΑ.Σ.Ι.ΤΑ. - Γεώργιος Γκιούρας.
              Aκολουθήστε μας