Παρασκευή 14 Οκτωβρίου 2016

Ολοταχώς προς τον κατακερματισμό του κλάδου....



Κατά καιρούς το ζήτημα των πολυθέσιων οχημάτων με ταξίμετρο εμφανίζεται σε σελίδες κοινωνικής δικτύωσης αυτοκινητιστών ταξί ενώ ενίοτε αναμοχλεύεται παρασκηνιακά από διάφορα συνδικαλιστικά στελέχη ανά την χώρα. Υπέρμαχοι της θέσπισης των πολυθέσιων με ταξίμετρο είναι κυρίως οι συνάδελφοι των ανεπτυγμένων τουριστικά περιοχών.


Σαφώς οι απόψεις διίστανται και κάθε πλευρά έχει πλατιάσει το θέμα κατά το δοκούν. Όπως η κρατούσα άποψη όσων επιθυμούν τα πολυθέσια με ταξίμετρο, διατείνοντας πως θα μπορούν να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικότερα τον εξωκλαδικό ανταγωνισμό που δημιούργησε η θέσπιση του νόμου 4093. Από την άλλη πλευρά όσοι αντιτίθονται σε αυτό το ενδεχόμενο, επιχειρηματολογούν πως ο ανταγωνισμός δεν αφορά καθεαυτό τα πολυθέσια οχήματα αλλά τους εξειδικευμένους επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου, οι οποίοι με το οργανωμένο δίκτυο που διαθέτουν έχουν την δυνατότητα να συμπεριλαμβάνουν στην παροχή υπηρεσιών τα καταλύματα με τις μετακινήσεις των τουριστών. Πλανώνται οικτρά όσοι έχουν την πεποίθηση πως ο τουρίστας θα προτιμήσει το πολυθέσιο με ταξίμετρο, όταν το ταξίμετρο λειτουργεί δεσμευτικά έναντι της σύμβασης που παρέχεται από τους νόμους 4093 και 4070. Εκ των πραγμάτων ο ανταγωνισμός καθίσταται άνισος.

Βέβαια στελέχη που σήμερα τάσσονται υπέρ των πολυθεσίων με ταξίμετρο , κατά το παρελθόν ανήκοντα στην ένωση ραδιοταξί EURO TAXI HELLAS, διεκδικούσαν τα Ειδικής Μισθώσεως Οχήματα έως εννέα θέσεων να δίδονταν αποκλειστικά σε συνεταιρισμούς Ραδιοταξί και όχι ανεξέλεγκτα σε όποιον επιθυμεί εκ μετατροπής η ποσόστωσης, όπως τελικά διαμορφώθηκε από το νόμο 4070, καθώς εναντιώθηκε με τον αριθμό των Επιβατηγών Δημοσίας Χρήσεως Ειδικής Μίσθωσης που καθόριζε ο συγκεκριμένος νόμος.

Πιθανόν εάν επικρατούσε η άποψη του EURO TAXI HELLAS σήμερα να μην υφίσταντο οι νόμοι 4093 και 4070, διότι θα υπήρχε η παρεχόμενη υπηρεσία από τα Ραδιοταξί σε συνεργασία με τα τουριστικά γραφεία και τα καταλύματα αντίστοιχα, μη δίδοντας περιθώρια σε οποιοδήποτε επιτήδειο να εκμεταλλευτεί τα νομικά κενά των συγκεκριμένων νόμων.

Ο Λαικός Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Ταξί, υπενθυμίζει πως ο κλάδος έχει αποφανθεί αρνητικά σε ενδεχόμενο καθιέρωσης πολυθεσίων με ταξίμετρο σε Γενική Συνέλευση της Ομοσπονδίας , ενώ εκκρεμεί η διευκρινιστική απόφαση για την αντικατάσταση σε ΕΙΔΜΕΤ. Επίσης, ζητά οπωσδήποτε να αποσαφηνιστεί το καθεστώς των ΕΙΔΜΙΣΘ, εάν έχουν την δυνατότητα να είναι μέλη στην ΠΟΕΙΑΤΑ και στα κατά τόπους Σωματεία.

Η πικρή εμπειρία του πρόσφατου παρελθόντος απέδειξε πως επιτήδεια συνδικαλιστικά στελέχη εκμεταλλεύτηκαν για ιδίο όφελος την νομοθεσία απόκτησης ΕΙΔΙΜΙΣΘ εις βάρος του παραδοσιακού πενταθέσιου, του οποίου τα συμφέροντα θεωρητικά έπρεπε να εξυπηρετούσαν....

Τα στελέχη του ΛΑ.Σ.Ι.ΤΑ. πιστεύουν πως δεν μπορεί ακόμη και το πολυθέσιο όχημα με ταξίμετρο να ανταγωνιστεί όσους λειτουργούν με σύμβαση βάσει των νόμων 4093 και 4070.

Όμως κυρίως ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΘΕΤΑ στην δημιουργία αυτοκινητιστών ταξί δύο κατηγοριών εάν καθιερωθεί σχετικός νόμος...

ΟΧΙ ΣΕ ΕΝΑ ΑΚΟΜΗ ΚΑΤΑΚΕΡΜΑΤΙΣΜΟ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΝΟΜΟΤΕΛΕΙΑΚΑ ΣΤΟΝ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟ '' ΠΑΤΡΙΚΙΩΝ '' ΚΑΙ ''ΠΛΗΒΕΙΩΝ '' ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ....ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΥΝΟΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΝΟΜΙΟΥΧΩΝ '' ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ''.....

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΚΙΟΥΡΑΣ - ΛΑ.Σ.Ι.ΤΑ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.