Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2016

Η ιστορία μιας ακόμη απεργίας


Τη Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2016 πραγματοποιήθηκε έκτακτο διοικητικό συμβούλιο του σωματείου Ε.Δ.Χ. Θεσσαλονίκης "Ερμής"  παρουσία του ΛΑ.Σ.Ι.ΤΑ.Θ.. Όσων αφορά τον οικονομικό απολογισμό Οκτωβρίου 2016 και την απόφαση του Δημοτικού συμβουλίου για κάποιους νέους χώρους στάθμευσης (πιάτσες) ετέθησαν δυο μεγάλα ζητήματα.

   Το πρώτο ήταν η μηνυτήρια αναφορά στον αρμόδιο εισαγγελέα για υποκλοπή μεταφορικού έργου από δυο διαδικτυακές υπηρεσίες συνεπιβατισμού (carpooling) έναντι αμοιβής, το οποίο είναι παράνομο. Ο συνεπιβατισμος είναι νόμιμος μόνο άνευ αμοιβής από ασφαλισμένο Ι.Χ. όχημα και άνευ διαφημίσεως. Το δεύτερο ζήτημα μετά από πρόταση του προεδρείου ήταν η τοποθέτηση ταξίμετρου στα επταθέσια ειδικής μίσθωσης Ε.Δ.Χ., ζήτημα το οποίο μονοπώλησε σχεδόν το χρόνο της συνεδρίασης.

 Η Θεσσαλονίκη σύμφωνα με έρευνα της GBR Consulting, κατ'απαίτησιν της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης είναι ο τελευταίος τουριστικός προορισμός μεταξύ δέκα ισομεγεθών πόλεων (Μπέρμιγχαμ, Αμβέρσα, Ντίσελντορφ, Κολωνία, Εδιμβούργο, Γλασκώβη, Αμβούργο, Βουδαπέστη , Μάντσεστερ, Σάλτσμπουργκ). Επίσης, τη πόλη επισκέπτονται παρά τις ...φιλότιμες προσπάθειες του τουρκολάγνου Δήμαρχου της Γ. Μπουτάρη μόνο βαλκάνιοι και τούρκοι λίαν χαμηλού οικονομικού επιπέδου που βολτάρουν στη παραλία και σπανίως μπαίνουν σε ταξί. Ολίγοι Ρώσοι έχοντες και κατέχοντες "εξαφανίζονται"  μέσα σε λιμουζίνες κι εννεαθέσια.

 Γνωρίζοντας τα όλα αυτά το Δ.Σ. του Ερμή πάει να περάσει αυτή τη πρόταση γνωρίζοντας ότι αυτό θα σημάνει τον ολοκληρωτικό θάνατο του πενταθέσιου ταξί που ψυχορραγεί. Αιτιάται τον ανταγωνισμό και τη τουριστική ανάπτυξη  γνωρίζοντας ότι ο μέσος συνάδελφος δεν μπορεί να επενδύσει σε επταθέσιο εκτός από ελάχιστους που δραστηριοποιούνται ήδη στον τουρισμό και ο λόγος είναι ότι τα επταθέσια το χειμώνα φυτοζωούν.

«Άρα να βολέψουμε και τους δικούς μας τοποθετώντας ταξίμετρο...»

Σε ερώτηση του ΛΑ.Σ.Ι.ΤΑ.Θ. ότι ένα τόσο σοβαρό ζήτημα απαιτεί εκτός από αλλαγή νόμου του κράτους, ακόμη καταστατικό γενικής συνέλευσης όλων των μελών του "Ερμή"· απάντηση δεν εδόθη.

Θέση του ΛΑ.Σ.Ι.ΤΑ.Θ. είναι ότι αυτό εξυπηρετεί ελάχιστους και θα σημάνει το τέλος του συμβατικού ταξί. Ζητήματα που καίνε τον κλάδο, όπως η φορολόγηση του ταξί, ο νέος κανονισμός λειτουργίας που διαρκώς εναποτίθεται στις καλένδες, η αποσύνδεση της μεταβίβασης του Ε.Δ.Χ. από τον Ο.Α.Ε.Ε (ασφαλιστική ενημερότητα). Επίσης, τα ταξίμετρα κι οι νέες ταμειακές που από τις 30/11/2016 ούτε μεταβίβαση δεν μπορεί να γίνει λόγω λήξεως, παράταση χρόνου ζωής αυτοκινήτων (μέσα στο 2016, 300 ταξί θέλουν αντικατάσταση σκάφους στη Θεσσαλονίκη, ενώ οι συνάδελφοι γονατισμένοι από φορολογία και ασφαλιστικές εισφορές δε ξέρουν τι να κάνουν), όπως επίσης και η αύξηση του τέλους ταξινόμησης.

Τα εννεαθέσια (140 νόμιμα αλωνίζουν, κι άλλα τόσα παράνομα με μηδαμινή αστυνόμευση, το δωδεκάωρο έγινε εξάωρο) κι ο ανταγωνισμός είναι η απάντηση του προεδρείου για τα επταθέσια με ταξίμετρο.

Επειδή λοιπόν "Απορία ψάλτου, βηξ" πέφτει και η πρόταση για απεργία εκ μέρους της Ενωτικής Προοδ. Συν. για τις 8 Δεκεμβρίου που γίνεται δεκτή. Τα έχει όλα και συμφέρει και ρελάνς στο Θύμιο Λυμπερόπουλο ότι πρωτοπορούμε, και στην αριστερέ φαινόμαστε (ΠΑΜΕ και ΣΥΡΙΖΑ ομόφωνα). Μόνο το συνάδελφο δεν ρωτήσαμε αν το συμφέρει μια ακόμα απεργία αρτηριοσκληρωτικής αριστερής ιδεολογίας, κομμουνιστικής έμπνευσης.   Μόνο το συνάδελφο δε ρωτήσαμε. Με δημοκρατικές διαδικασίες μια ακόμα απεργία χωρίς λόγο και αιτία. Η UBER, η Taxibeat, η Taxiplon, η Poolit και η Hopln θα'ναι ...χαρούμενες στις 8 Δεκεμβρίου στη Θεσσαλονίκη.

Λέτε να στηρίζουν την αριστερά και την απεργία;


ΛΑ.Σ.Ι.ΤΑ. Θεσσαλονίκης
Νικόλαος Καραμήτσος